W Amalfi, w willi zamordowanego południowoafrykańskiego armatora, carabinieri odkryli tajny skarbiec zawierający ramę i blejtram o wymiarach odpowiadających wielkością najcenniejszemu z zaginionych obrazów na świecie. Generał Ferrari, dowódca Brygady Sztuki, zwraca się do legendarnego szpiega i konserwatora sztuki Gabriela Allona z prośbą o dyskretne odszukanie obrazu, dopóki trop jest ciepły.
Chodzi o "Koncert" Johannesa Vermeera skradziony w 1990 roku z bostońskiego muzeum. Przy pomocy niezwykłego sprzymierzeńca - pięknej duńskiej hakerki i złodziejki - Gabriel szybko ustala, że obraz zmienił właściciela w ramach wielomiliardowego nielegalnego interesu. I że za sprawą stoi człowiek o kryptonimie Kolekcjoner, magnat naftowy blisko powiązany z najwyższymi kręgami władzy w Rosji.
Pełen zwrotów akcji i niezapomnianych postaci "Kolekcjoner" szybko przenosi nas z uroczych kanałów Wenecji na wietrzne wybrzeże północnej Danii, do centrali CIA w Langley i wreszcie do Rosji, gdzie pasjonujący finał jest równie aktualny jak bieżące nagłówki gazet.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Daniel Silva ; przełożył Robert Ginalski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 611414 od dnia:2024-03-18 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-17
Zawodowa opiekunka domów i pisarka Lila Emerson nie zapuszcza korzeni. Nic jej nie wiąże - ani praca, ani mieszkanie, ani ewentualny partner. Wędruje od domu do domu i tylko czasem zdarza się jej przenocować u przyjaciółki na Manhattanie. Chociaż podobają się jej niezwykle domy klientów, ich kosztowne zbiory i urocze zwierzęta, Lila nie pragnie niczego na własność. Wszystko czego potrzebuje, mieści się w dwóch walizkach. Najbardziej strzeże swoich uczuć. Kiedy jednak Lila zostaje świadkiem morderstwa, jej dotychczasowe życie zmienia się nie do poznania.
Malarz Ashton Archer jest pewien, że jego uroczy, inteligentny i impulsywny brat nie mógłby zabić swojej dziewczyny, ani potem odebrać sobie życia. Nadzieje na ujawnienie prawdy Ashton wiąże z Lilą, jedynym naocznym świadkiem tragedii. Pomimo żałoby Ash pragnie namalować kobietę, w której głębokich, ciemnych oczach dostrzega niezmierzone zasoby siły i gorącej namiętności.
Choć Lila jest przekonana, że ich wzajemne zainteresowanie ma swoje źródło w nietypowej sytuacji, mimo to zgadza się pomóc Ashowi w odnalezieniu mordercy i odkryciu przyczyn zbrodni. Śledztwo prowadzi ich z manhattańskich penthouse’ów do imponującej willi we Włoszech; muszą również przeniknąć do wąskiego kręgu osób, dla których bezcenne dzieła sztuki są przedmiotem handlu, hazardu i kradzieży, i które postrzegają siebie przez pryzmat własności, a swoje pragnienia przemieniają w śmiertelną obsesję.
UWAGI:
W haśle pseud., nazwa właśc. aut.: Eleanor Wilder.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 616341 od dnia:2024-04-19 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-18
Tradycyjnie, jak to w kryminałach milicyjnych najgorsze zbrodnie zdarzają się w spokojne noce. Jeżeli czytamy, ze dochodzi północ a tu sierżant, porucznik, czy też innej rangi milicjant bierze się za parzenie z trudem zdobytej herbaty earl Grey to znaczy, że za chwilę odezwie się telefon. W " Kolekcjonerze’ mamy miłą odmianę, sytuację spotykaną trochę rzadziej. "Biało -niebieski polonez omijał liczne wyboje. Patrolowa służba na wybrzeżu prawobrzeżnej Warszawy nie należała do zbyt atrakcyjnych. Ten letni wieczór był jednak wyjątkowo spokojny".. "Światła mijania oświetlały niewielką żwirową alejkę. Kilkadziesiąt metrów dalej obok wysokiego, rozłożystego kasztana leżał szary, słabo widoczny przedmiot"... Tymi słowami zaczyna się kryminał Romana Jarosińskiego "Kolekcjoner". Zaraz na drugiej stronie mamy zwłoki i zaczyna się akcja. Kryminał stereotypowy a jednak nie nudny.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni